بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟
۹۷/۰۸/۱۲
روش takeover در اینفلوئنسر مارکتینگ
روش takeover اینستاگرام در اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه است؟
۹۷/۰۸/۱۴

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی مشارکتی چیست؟

افیلیت مارکتینگ
به این مطلب امتیاز بده!

بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا دیجیتال مارکتینگ در کشور ما در اوایل راه قرار دارد به این دلیل که هنوز هم بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ از بسیاری از تکنیک های پیشرفته بازاریابی اینترنتی استفاده نمی کند و یا هنوز خبر ندارد. با توجه به اینکه هنوز بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی از بازاریابی اینترنتی استفاده می کنند اما هنوز بسیاری از ظرفیت های دیجیتال مارکتینگ هنوز بلااستفاده مانده یا هنوز کشف نشده است. افیلیت مارکتینگ یک از این تکنیک های دیجیتال مارکتینگ است که هنوز به درستی به کار گرفته نشده است.

افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) چیست؟

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی مشارکتی که شما به عنوان یک بازاریاب و یا معرف بازدید کننده های سایت خود را به سمت یک سایت دیگر برای خرید محصول ترغیب کنید و در ازای خرید کاربران شما از سایت معرفی شده درصدی از پول دریافت شده را به عنوان پورسانت به شما پرداخت می کند. البته می توانید دریافت پورسانت را در ازای افزایش کاربران سایت و بازدیدکنندگان و عضویت در سایت فروشنده و … دریافت کنید. افیلیت مارکتینگ ازجمله تکنیک هایی بازاریابی است که برند شما و سایت شما را بیرون از مرزها هم معرفی کند. اما تعریف ویکی‌پدیا از بازاریابی افیلیت یا همکاری در فروش :

یک روش بازاریابیست که در آن کسب و کار به یک یا چند نفر که بازدید کننده یا مشتریانی را به کسب و کار ارجاع داده‌اند، پاداش می‌دهد. برای مثال سایت‌ها برای ارجاء بازدیدکنندگان جدید یا خریداران جدید هدیه یا مبلغی را به شخصی که معرفی را انجام داده پرداخت می‌کنند. این صنعت چهار بازیگر اصلی دارد: کالا، شبکه،ناشر و مشتری.فروش رابطه‌ای نوعی از بازاریابیست که محصولات و خدمات دیگران را در قبال دریافت کمیسیون برای فروش یا ارئه خدمات در سایت، وبلاگ یا از طریق لینک های که در اختیار شما قرار داده می‌شود بصورت آنلاین به کاربران دیگر معرفی کنید.بطور خلاصه می توان گفت فروش رابطه‌ای یعنی بازاریابی و معرفی کالا یا خدمات دیگران به منظور فروش کالا یا خدمات آنها و استفاده مشترک از سود به دست آمده بر اساس توافق انجام شده.

افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش

از کجا باید افیلیت مارکتینگ را شروع کرد

کافی است به سایت فروشنده و یا تولید کننده یک محصول و یا خدمات یک ویزیتور یا یک بازدیدکننده بفرستید و اگر بازدیدکننده ای که فرستادید از فروشگاه آنلاین معرفی شده محصول و یا خدماتی خریداری کند، سایت باید درصدی از فروش محصول را به شما پرداخت کند. شما باید محصولات سایت مورد نظر را در سایت و یا پیج خود تبلیغ کنید مثلاً در نظر بگیرید که شما یک پیج اینستاگرام دارید و محصولات یک فروشگاه آنلاین را به کاربران خود معرفی می کنید و این معرفی منجر به خرید می شود.

سایت آمازون اولین سایتی بود که از تکنیک افیلیت مارکتینگ استفاده کرد و محصولات خود را برای هزاران نفر تبلیغ کرد و در کل جهان شناخته شد. فروشگاه های آنلاین می توانند در ازای پرداخت پورسانت های ناچیز محصولات خود را به فروش برسانند و برند خود را به دنیا معرفی کنند.هنگامی که شما به یک افیلیت مارکتینگ تبدیل می شود فروشگاه آنلاین مورد نظر یک پنل در اختیار شما قرار می دهد. لینک های مربوطه را که با شماره اکانت شما کد شده در اختیار شما می گذارند و حتی یک سری بنرهایی طراحی می کنند تا افیلیت ها بدون هیچ دردسری آگهی یا بنر را در سایت و یا پیج خود قرار دهند. سایت دیجی کالا هم مدتی است که بخش افیلیت مارکتینگ خود را راه اندازی کرده و تعریفی اختصاصی از افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش دارد:

همکاری در فروش ، نوعی از بازاریابی‌ است که شخص سومی به عنوان همکار در فروش وارد عمل می‌شود. نمایش‌دهنده‌ها می توانند صاحبان وب‌سایت‌ها، کانال های تلگرامی، صفحات پرمخاطب در شبکه های اجتماعی باشند که با تبلیغ و یا معرفی کالاهای دیجی کالا، مخاطبان خود را به فروشگاه دیجی کالا فرستاده و در ازای فروش کالا، از دیجی کالا کمیسیون دریافت می‌کنید.

سیستم مشارکت در فروش

انواع افیلیت مارکتینگ

۱-پرداخت به ازای فروش

درصدی از کل فروش به معرفی کننده ویزیتور داده می شود. میزان پورسانت به نوع محصول و قیمت آن و به میزان مشارکت بستگی دارد. به طور مثال پورسانت محصولات نرم افزاری بیش تر از محصولات سخت افزاری است.

۲-پرداخت به ازای هر ثبت نام کاربر

زمانی که افیلیت ها ویزیتوری را به سایت معرفی می کنند و ویژگی های سایت و محصولات سایت باعث می شود کاربر یک فرم را پر کند و عضو سایت شود.

۳-پرداخت به ازای هر ویزیتور یا لید

به ازای هر ویزیتوری یا بازدید کننده‌ای که وارد سایت می شود و عضو سایت شود و یا خرید کند و یا فقط از سایت بازدید کند پول پرداخت می شود.

۴-پرداخت به ازای نمایش آگهی

به ازای تعداد نمایش آگهی محصولات فروشگاه آنلاین پول دریافت می کند حال چه کاربر روی آگهی کلیک کند و وارد سایت شود و یا فقط آگهی را ببیند و هیچ اقدامی نکند. به راحتی می توانید برای خود درآمد کسب کنید و فروشگاه های آنلاین نیز هم به معرفی خود بپردازند و هم محصولات خود را به فروش برسانند.

امیر علائی
امیر علائی
همیشه پیگیر تجربه های جدید بازاریابی از نوع آنلاین بودم برای همین تصمیم دارم تجربیاتی که در فضای دیجیتال مارکتینگ و کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ کسب میکنم رو داخل سایت مدیراد بنویسم.

2 دیدگاه ها

  1. جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *