تحلیل کاربران از طریق گوگل آنالیتیکس
تحلیل مسیر حرکت کاربران سایت از طریق گوگل آنالیتیکس
۹۹/۰۲/۰۱

چرا هزینه کردن برای تبلیغات بنری یک سرمایه گذاری خوب به شمار می‌آید؟

طراحی بنر و گیف در سایت کادرنو

در دنیای کسب‌وکار مولفه‌های بسیاری بر میزان موفقیت یک بیزینس تاثیرگذار است. از به کارگیری استراتژی مناسب، برنامه عملیاتی دقیق و مشخص و البته ساخت تیم که بگذریم، سرعت و کیفیت انجام امور از موارد مهمی است که در دنیای پررقابت امروز، می‌تواند یک کسب‌وکار را نسبت به رقبا متمایز کند. بسیاری از کسب‌وکارها امروز می‌دانند که دو مولفه سرعت و کیفیت در کنار هم و نه به تنهایی، کارایی لازم را ندارد و به همین دلیل به سراغ افراد حرفه‌ای، باتجربه و خلاق می‌روند.

به عنوان مثال، در حوزه طراحی وب‌سایت و آماده‌سازی طرح‌های تبلیغاتی، از تبلیغات دیجیتال (بنری) گرفته تا تبلیغات محیطی و رسانه‌ای، ترجیح کسب‌وکارها موفق به‌کارگیری افرادی حرفه‌ای ولو با دستمزد بالاتر است و راضی نمی‌شوند به بهای کاهش هزینه‌ها، با انتشار یک طرح تبلیغاتی بی‌کیفیت به اعتبار برند و کسب‌وکار خود لطمه وارد کنند. با توجه به اینکه امروزه تبلیغات دیجیتال، شیوه‌ای پرکاربرد در زمینه معرفی برند، محصولات و خدمات به حساب می‌آید، در مطلب امروز قصد داریم به موضوع اهمیت کیفیت طراحی بنرهای تبلیغاتی بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

درباره تبلیغات دیجیتال

تبلیغات بنری بخشی از تبلیغات دیجیتال است که این روزها بسیاری از کسب‌وکارها از آن بهره می‌برند. این نوع تبلیغات، انتشار طرح‌های تبلیغاتی در ابعاد گوناگون در جایگاه‌های تبلیغاتی مختلف در وب‌سایت‌ها را شامل می‌شود. به این ترتیب هر کسب‌وکار و حتی شخص حقیقی می‌تواند به سادگی تبلیغات مورد نظرش را با صرف هزینه‌ای مشخص در فضای مجازی منتشر کند؛ اما زمانی این تبلیغات اثربخش است که طرح تبلیغاتی متناسب با سلیقه و درک گروه مخاطبان و هویت بصری برند طراحی و مطابق گایدلاین‌های برند باشد.

در صورت انجام چنین تبلیغاتی در فضای دیجیتال، می‌توان میزان اثربخشی آن را با لحاظ کردن هزینه‌ای که روی دست کسب‌وکار گذاشته است، مثبت ارزیابی کرد. به همین دلیل است که کارشناسان توصیه می‌کنند که کسب‌وکارها برای دستیابی به نتیجه مطلوب از تبلیغات بنری، روی طرح و مهمتر از آن طراح حساسیت به خرج دهند. به این ترتیب به همان اندازه که یک طراح حرفه‌ای می‌تواند به بهتر دیده شدن و اثر گذار بودن تبلیغات کمک کند، یک طراح آماتور می‌تواند به برند لطمه بزند.

یک طرح تبلیغاتی بی‌کیفیت دارای ویژگی‌های زیر است:

• رعایت نکردن تناسب رنگ‌های طرح تبلیغاتی
• به هم ریختگی بیش از حد طرح
• استفاده از فونت‌های نامناسب
• سرعت کم یا خیلی زیاد انیمیشن و همچنین کیفیت پایین انیمیشن
• استفاده از طرح و تصاویری که ارتباطی به برند یا محصول ندارد
• وجود غلط املایی
• مبهم بودن پیام؛ تبلیغات بنری باید بتواند در عرض چند ثانیه پیام برند را به مخاطب هدف برساند.

در بیشتر موارد طرح‌های تبلیغاتی ارزان‌قیمت دارای مشکلاتی که ذکر شد هستند. دلیل هم مشخص است؛ برخی از طراحان آماتور معمولا از راه‌هایی برای کم کردن جزئیات در طرح استفاده می‌کنند و معمولا از خطوط قرمز طراحی عبور می‌کنند. استفاده از تصاویر و طرح‌های تکراری، طرح‌های کپی شده از برندهای دیگر، متن‌های خسته‌کننده و بی‌معنی و… از ویژگی‌های بارز یک طرح تبلیغاتی بی‌کیفیت است. حقیقت این است که در طراحی بنر فرض بر این است که شما می‌دانید چه چیزی از تبلیغات بنری خود می‌خواهید.

سایت کادرنو

اگر نمی‌دانید، این کار از پایه دچار مشکل است! مطمئن شوید که مزایای یک تبلیغ بنری خوب در مقابل نوع اشتباه آن را به خوبی درک کرده‌اید و برای جلوگیری از طراحی ضعیف، بسیار مصمم هستید. هزینه بیشتر در طراحی بنر در درازمدت به شما کمک می‌کند ایده پرداخت چند صد هزار تومان کمتر برای طراحی بنر تبلیغاتی در ازای کاهش کیفیت طرح، وحشتناک به نظر می‌رسد؛ چرا که با پرداخت مبلغی معقول و منصفانه، طرح تبلیغاتی با ویژگی‌های زیر خواهید داشت:

• پیام تبلیغاتی در طرح کاملا مشخص است.
• طرح متناسب با آرکتایپ برند است و عناصر برند در آن رعایت شده است.
• طرح قوی و تاثیرگذار است و می‌تواند جریان‌سازی کند.
• فونت، رنگ و… هخوانی داشته و موجب دوری مخاطب از برند نمی‌شود.
• طرح واضح، گویا و به دور از هر نوع ابهام است.

به همین دلیل توصیه می‌شود که کسب‌وکارهایی که تبلیغات بنری و دیجیتال را در برنامه خود دارند، یک یا چند طراح مورد اعتماد داشته باشند و قبل از هر کاری در مورد برند، وعده و شعار برند و… به آنها اطلاعات کاملی ارائه دهید. اگر کتاب برند توسط تیم دیگری طراحی شده است، توصیه می‌شود که این کتاب در اختیار طراحان قرار گیرد تا از قوانین برند مطلع شوند. همانطور که متوجه شدید، اثربخشی تبلیغات دیجیتال و به صورت خاص‌تر، تبلیغات بنری علاوه بر رتبه و مقبولیت وب‌سایتی که تبلیغات در آن انجام می‌شود به کیفیت طرح تبلیغاتی وابسته است. به همین دلیل کسب‌وکارها باید در انتخاب طراح و شرکت طراحی وسواس زیادی به خرج دهند.

توجه به این موضوع مهم است که هر که قیمت پایینی برای ارائه خدمات خود ارائه داد، قطعا طراحی آماتور نیست و طراحانی که دستمزد بالایی برای انجام کار طلب می‌کنند نیز قطعا حرفه‌ای نیستند. موضوع این است که مانند هر خدمت دیگری، خدمات طراحی بنرهای تبلیغاتی نیز تعرفه‌ای مشخص دارد که با کمی اختلاف قیمت بین طراحان مختلف به کسب‌وکارها ارائه می‌شود. موضوع مهم در این بین این است که کسب‌وکارها باید به سابقه و نمونه کارهای انجام شده توسط طراحان توجه کافی داشته باشند تا دچار دردسرهای بعدی نشوند.

طراحی بنر توسط کادرنو

طراحی بنر با کادرنو

کادرنو جزء شرکت‌هایی است که نه تنها خدمات طراحی باکیفیتی به گروه بزرگ مشتریان خود ارائه می‌دهد، بلکه هزینه‌ای منطقی برای ارائه خدمات در نظر گرفته است. اصل مهم در کادرنو ارائه طراحی بنر تبلیغاتی و به ویژه طراحی بنرهای تبلیغاتی گیف با کیفیت بالا است تا کسب‌وکارها بهترین نتیجه را بگیرند.
اگر شما هم به عنوان یک کسب‌وکار نیاز به دریافت خدمات طراحی با کیفیت با قیمت مناسب دارید، می‌توانید نمونه بنرهای طراحی شده توسط کادرنو را در وب‌سایت کادرنو به آدرس www.kadreno.comمشاهده و سپس تصمیم‌گیری کنید. برای طراحی بنر تبلیغاتی خود می‌توانید روی کادرنو حساب کنید.

امیر علائی
امیر علائی
همیشه پیگیر تجربه های جدید بازاریابی از نوع آنلاین بودم برای همین تصمیم دارم تجربیاتی که در فضای دیجیتال مارکتینگ و کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ کسب میکنم رو داخل سایت مدیراد بنویسم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *