اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش های موثر دیجیتال مارکتینگ می باشد
صفر تا صد اینفلوئنسر مارکتینگ
۹۷/۰۹/۱۷

روش takeover اینستاگرام در اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه است؟

روش takeover در اینفلوئنسر مارکتینگ

امروزه اینستاگرام به عنوان یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در دنیا محسوب می‌شود و امکانات جالب و کاربردی آن باعث شده علاوه بر کاربران عادی بیشتر شرکت‌ها و بیزینس‌ها برای پیشبرد اهداف دیجیتال مارکتینگ خود از آن استفاده می‌کنند. یکی از بخش‌های محبوب اینستاگرام قسمت استوری(story) آن است. خیلی از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها برای معرفی برند یا معرفی محصول و خدمات خود در اینستاگرام از اینفلوئنسرها استفاده می‌کنند تا به واسطه تاثیرگذاری و محبوبت آنها محصول و خدمات خودشان به کاربران اینستاگرام معرفی کنند و محتوای دلخواه خودشان را وایرال کنند.هر چه تاثیرگذاری اینفلوئنسر و محتوای که برای برند تولید می‌کند جذاب‌تر باشد، تبلیغ این شانس رو دارد که محتوای آن نرخ انگیجمت بیشتر داشته باشد و بیشتر بین دیگران به اشتراک گذاشته شود.یکی از روش‌های جدید در بازاریابی در اینستاگرام روش takeover می‌باشد که در ادامه مطلب بیشتر در مورد آن توضیح میدم.

روش Takeover در بازاریابی اینستاگرام چیست؟

instagram story takeover( تیک اور ) شیوه‌ای است که یک شخص قادر است به صورت موقت استوری یک کاربر دیگر را داشته باشد و محتوای مناسب را تولید کند و در آن قرار دهد. به طور کلی یعنی دعوت به مصاحبه کردن یک کاربر دیگر در استوری خود. Takeover اینستاگرام یک روش پر بازده در اینفلوئنسر مارکتینگ می باشد که هر چه آن فردی که قرار هست محتوا برای استوری اینستاگرام تولید کند تاثیرگذارتر باشد بازدید استوری بیشتر خواهد.( افزایش نرخ impression و reach بالاتری خواهیم داشت)
impression : به تعداد دفعاتی گفته می‌شود که استوری شما دیده می‌شود. به عنوان مثال اگر کاربری با اکانت اینستاگرام خود در طول روز پنج بار استوری شما رو ببیند شما پنج ایمپرشن خواهید داشت.
reach : به تعداد دفعات یونیک بازدید استوری گفته می‌شود. به عنوان مثال اگر کاربری در طول روز استوری شما رو پنج بار ببینید فقط یک ریچ ثبت می‌شود.

روش takeover در اینستاگرام

چگونه روش Takeover می‌تواند باعث ارتقا کیفیت اینفلوئنسر مارکتینگ‌ شود؟

اولین نکته باید با شخصی روش Takeover اینستاگرام را آغاز کنید که بتواند به خوبی با شما ارتباط برقرار کند و برای شما محتوای ارزشمند ارائه دهد و همچنین به سوال های کاربران شما پاسخ صحیح بدهد. اول باید قبل از مبادله اینستاگرام یا Takeover در هر دو پیج اطلاع رسانی کنید تا فالوئرهای شما و کاربر میزبان در هنگام مبادله اینستاگرام یا Takeover حاضر شوند و بازدید بیشتری در استوری داشته باشید. اینفلوئنسری که قرار هست اکانت شما به طور موقت در اختیار داشته باشد باید به کامل در جریان بیزینس یا کمپین شما قرار گرفته باشد تا بتواند به سوالاتی که برای کاربران پیش آمد پاسخ دهد. حتی اینفلوئنسر اگر در شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل فیسبوک، توییتر، پینترست فعال هست می‌تواند در آنها اطلاع رسانی کند تا افرادی که حتی اینستاگرام ندارند نصب کنند و پیج مخاطب را دنبال کنند.

به اشتراک گذاشتن محتوا در روش takeover چگونه است؟

کاربر میهمان وارد حساب کاربری شما شده و در استوری شما محتوا می گذارد. اینفلوئنسر محتوای مورد نظر را با نگاه و شیوه خودساخته و در استوری پیج میزبان قرار می‌دهد و سعی می‌کند با محتوای خود نکاتی که شرکت از آن خواسته را به کاربران منتقل کند.
اول یک اینفلوئنسری را انتخاب کنید که فالوئرهای زیادی دارد و محتوایی مفید برای آموزش دارد و می‌تواند به همه‌ی سوالات با دقت و حوصله پاسخ دهد و سپس شما باید برای قانع کردن کاربر مورد نظر برای مبادله اینستاگرام یا takeover اینستاگرام از دلیل انتخاب خود و جذابیت محتوایی که در پیج می گذارد و همچنین در مورد پیج خودتان و کار و هدف تان و اینکه فالوئرهای کاربر میزبان چقدر از شما بهره می‌برند توضیح دهید.
نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که اگر تعداد فالوورها شما(پیج میزبان) از تعداد فالوورهای اینفلوئنسر(پیج مهمان) بیشتر بود میتوانید برای کاهش دستمزد همکاری صحبت کنید زیرا روش “تیک اُور” یک همکاری برد-برد می‌تواند باشد و پیج و خود شخص اینفلونسر در پیج میزبان هم تبلیغ و معرفی می‌شود برای همین می‌شود در هزینه‌های تبلیغ را کاهش داد.

روش takeover در اینستاگرام

چگونه روش takeover را آنالیز کنیم؟

یکی از قسمت‌های مهم هر کمپین یا تبلیغی، آنالیز و بررسی بازخوردهای آن می‌باشد که از طریق KPI را تعیین شده میزان اثربخشی آن سنجیده می‌شود. برای همکاری با اینفلوئنسرها در روش takeover میتوان میزان انگیجمنت محتواهای تولید شده را بررسی کرد. میزان بازدید استورها از نظر impression، reach، link clicks و بازدید پروفایل پیج باید بررسی شود تا میزان اثربخشی مشخص شود.

اگر شما هم به شیوه takeover با اینفلوئنسرها همکاری داشتید میتوانید تو کامنت این مقاله، تجربیات خودتان را به اشتراک بگذارید.

[kkstarratings]

امیر علائی
امیر علائی
همیشه پیگیر تجربه های جدید بازاریابی از نوع آنلاین بودم برای همین تصمیم دارم تجربیاتی که در فضای دیجیتال مارکتینگ و کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ کسب میکنم رو داخل سایت مدیراد بنویسم.

3 دیدگاه ها

  1. سعید گفت:

    سلام روز بخیر
    روش جالبی هست اگه اینفلوئنسری که ما انتخاب میکنیم باید به نظرم معروف باشه یا میشه از پرنسل خود شرکت استفاده کنیم

  2. من یکی که از شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام خسته شدم. همه چی قاتی شده

    • البته شرکت های زیادی هستن که بخشی از بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خودشون رو از طریق اینستاگرام دنبال می کنن و هنوز البته ظرفیت های زیادی داره

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *